Anmälan om kränkningar/mobbning

Start Forum Öppenhetsforum Anmälan om kränkningar/mobbning

Detta ämne innehåller 6 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Sanna 3 månader, 1 vecka sedan.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Sanna

Hej.
    Jag har anmält min chefs mobbbing /kränkande särbehandling på mitt arbete till arbetsgivaren så även till facket, skyddsombudet.Personligen på på plats hos dennes högre chef.Det är nu över ett år sedan.Inget har hänt.När jag frågarnu efter min anmälan, så kommer de nästan inte ihåg att jag var dit till dom.Och att i samma veva har dom aldrig uppfattat det som en anmälan.
    Vad gör jag ? Ska det inte finnas nerskrivet.?

Per Hagström
    Moderator

Är arbetsgivaren en myndighet?

Sanna

Ja en kommunal myndigheter

Per Hagström
    Moderator

Myndigheter har en dokumentationsskyldighet som du kan läsa om i sista stycket på denna sida:

Vad är en handling?

Om du pekar på att det finns en sådan skyldighet så kanske det kryper fram att det faktiskt finns något nedskrivet som du kan begära ut med stöd av handlingsoffentligheten i 2 kap. tryckfrihetsförordningen eller enligt reglerna om partsinsyn i 16 § förvaltningslagen.

Per Hagström
    Moderator

Myndigheter har en dokumentationsskyldighet som du kan läsa om i sista stycket på denna sida:

Vad är en handling?

Om du pekar på att det finns en sådan skyldighet så kanske det kryper fram att det faktiskt finns något nedskrivet som du kan begära ut med stöd av handlingsoffentligheten i 2 kap. tryckfrihetsförordningen eller enligt reglerna om partsinsyn i 16 § förvaltningslagen.

Sanna

Jag gick från min arbetsplats pga min chefs helt galna ologiska behandling av mig.Gick direkt in till min arbetsgivare och berättade.och ville träffa en högre chef.Som då var hennes man.Där berättade jag i stort vad som hänt, och att det här var droppen på allt som varit under ett års tid. Paret skulle åka bort och vi skulle träffas när dom återkom.Har aldrig hört något från dom.Det är en lång historia..kontakt med fack företagshälsovården,Vc.psykiatrin.mm.Har varit sjukskriven över ett år pga att min utmattning kom åter och blev riktigt tuff
    Har försökt så många ggr att få samtal och för mitt eget mående få reda på vad som hänt.Det är som att gå in i en ny vägg. Idag har varken min arbetsgivare fack eller företagshälsovård något något noterat.Arbets.giv förstod aldrig att det var en anmälan jag ville göra.Det som finns är ett löneavdrag på 2 timmar på mig den dagen pga att jag gick från mitt jobb och sa inget till min chef.Det är så otroligt galet alltihop Har hur mycket som helst att berätta. De som har min berättelse nedskriven är psykiatrin .Psykolog. Hr hänvisar att de stöttar cheferna.Har även pratat med högre chefen sim hänvisar till hr.Alla verkar ha lagt locket på.ord står mot ord. Jag har tillslut lämnat in en arbetssjukdoms anmälan.vilket jag vet är i princip omöjligt att få rätt i.Det som hände på jobbet var tufft.men att sen inte få hjälp av arbets.giv och mitt eget fack är nog det mest sorgliga.

Sanna

Jag har pratat även med arbetsmiljöverket × flerssom säger att arb.givaren är skyldig att anmäla så även skyddso mbudet. Jag har själv anmält till dom. Min chef skrev inte under min skadeanmälan pga att det inte är någon arbetsskada. Jag ringde då till fk och fick veta att him har begått brott mot arbets.miljölagen. Så jag kunde skicka in det med en skrift att hon vägrat. Ja det är så mycket konstigt som har varit.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Svar till: Anmälan om kränkningar/mobbning
Din information: