brev om borttagande

hem Forum öppenhetsforum brev om borttagande

Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Per Hagström 2 månader, 1 vecka sedan.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Svar

Milvor Danred Magnemyr

Min granne anmäler mig för att jag byggt en bod 2.8 meter från tomtgränsen, till Göteborgs Stadsbyggnadskontor. Han skickar in ett foto.
    Stadsbyggnadskontoret anser ett fotot är tillräckligt bevis för grannens anmälan. Ärendet har nr BN2016-004816
    Jag har agumenterat mot detta och bett att någon kunde komma och se att det handlar om mitt brädstaket runt min uteplats som norra SIDAN VISSERLIGEN STÅR 2.8 M FRÅN GRÄNSEN MEN VILKET AVSTÅND GRANNEN GODKÄNDE 1977 DÅ PLANKET BYGGDES OCH GRAnnens namnteckning står även på bygglovet från 1977 från byggnadsnämnden i Göteborg ”Boden som inte finns” skall vara borttagen senast 31 aug. 2017.Mitt brädstaket behövde renoveras efter 40 år, gamla bräder ersattes med nytt virke
    Vilka handlingar kan jag begära ut från Stadsbyggnadskontoret
    Vänligen Milvor

Per Hagström
    Moderator

Du har rätt att ta del av i stort sett alla handlingar i ditt ärende, både enligt reglerna om handlingsoffentlighet i 2 kap. tryckfrihetsförordningen och enligt regeln om partsinsyn i 16 § förvaltningslagen.

B

Jag har en fråga angående partsinsynen: gäller den även vid ett beslut om omplacering av anställd?

Per Hagström
    Moderator

Ja för den som håller på att bli omplacerad. Om personen i fråga är anställd på en myndighet alltså eller något annat organ som omfattas av offentlighetsprincipen.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: brev om borttagande
Din information: