Kopior ur dopboken år 1965

hem Forum öppenhetsforum Kopior ur dopboken år 1965

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av  Amanda 1 vecka, 3 dagar sedan.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Svar

Amanda

Hej! Jag gjorde en förfrågan från Stadsarkivet för två månader sedan, om att få ut kopior ur dopboken för efternamn på ett visst förnamn för alla pojkar födda 1965. Detta pga. att jag letar efter en släkting till mig som är väldigt viktigt och betydelsefullt att jag får kontakt med. Det var mitt sista hopp att få tag i denna släkting. Fick mail om att detta skulle ta ca fem veckor. Veckorna gick och efter två månader maila jag igen och frågade efter mina uppgifter.
    Då skriver handlägg. att handläggn.tiderna är längre än normalt. Senare fick jag ännu ett mail där det stod; ”uppgifterna jag begärde är på 102 sidor och att min förfrågan är alltför omfattande för att vi ska åta den”.
    Efter att jag mailat dom ännu en gång så svarar dom något helt annat. Nämnligen; ”För detta material gäller folkbokför.sekretess eftersom dom är yngre än 70 år.Du kan alltså inte få kopior på alla dessa sidor”. Nu undrar jag om jag har rätt att få ut dessa kopior jag begärt.
    Tacksam för svar.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
Svar till: Kopior ur dopboken år 1965
Din information: