Rehabmöten

Start Forum Öppenhetsforum Rehabmöten

Detta ämne innehåller 10 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Sanna 3 månader, 1 vecka sedan.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

Anna

Hej

Minnesanteckningar som arbetsgivare gjort under rehabiliteringsmöten,har jag rätt att be och få kopior på dessa?
    Mvh
    Anna

Per Hagström
    Moderator

Är det dina egna rehabiliteringsmöten eller någon annans?

Anna

Det är mina rehabmöten tillsammans med arbetsgivare.
    Mvh
    Anna

Per Hagström
    Moderator

Är det ett pågående eller avslutat rehabiliteringsärende för arbetsgivarens del?

Anna

Det är ett avslutat ärende.

Per Hagström
    Moderator

Om minnesanteckningarna tillförde ärendet sakuppgifter, vilket de troligtvis gjorde, så blev de allmänna handlingar när ärendet avslutades. Jmf med denna dom:

Anteckningar från jobbintervjuer allmänna

En förutsättning för att du ska få ut anteckningarna är förstås att myndigheten har sparat dem. Men det spelar ingen roll om anteckningarna finns i akten eller förvaras någon annanstans, så länge de har koppling till ett avslutat ärende så är de allmänna.

Anna

Hej Per!

Tack för hjälpen.

Har nu försökt få kopior på minnesanteckningar från min avslutade rehabilitering.

Skickade detta mail till arbetsgivare och HR.

Hej HR

Jag vill att du är vänlig och sänder mig minnesanteckningar från rehabmöten 10 januari 2018, 13 februari 2018 och 9 mars 2018. Samt handlingsplanen.

Du kan skicka dessa via mailen.

Tack på förhand.

MVH
    Anna

Hej Arbetsgivare

Jag vill att du är vänlig och sänder mig minnesanteckningar från rehabmöten 7 december 2017, 10 januari 2018, 13 februari 2018 samt 9 mars 2018.

Du kan skicka dessa via mailen.

Tack på förhand.

MVH
    Anna

och har fått detta svar av HR

Hej!

Din chef kommer att höra av sig till dig.
    Jag som HR har inga ”egna” anteckningar förutom arbetsanteckningar om vad jag ska arbeta med i ex. en omplaceringsprocess.
    Mvh

Är det så att jag har rätt att begära ut arbetsanteckningar som gäller i mitt rehabiliteringsärende som är avslutat?

MVH
    Anna

Per Hagström
    Moderator

Fråga om någon som var med vid mötet antecknades vad som sades där. De anteckningarna bör vara allmänna och du ska kunna få ut dem.

Anna

Hej Per

Jag vet att både arbetsgivare, hon från HR och fackombudet gjorde anteckningar på rehabmötena. Har fått kopior på anteckningarna som fackombudet gjort, men arbestgivare och hon från HR nekar mig dessa, varför vet jag inte men jag kan ju tycka att de är allmänna handlingar då de faktiskt handlar om mig. Oavsett om det är minnes- eller arbetsanteckningar. Hur ska jag göra för att få ut dessa?
    MVH
    Anna

Per Hagström
    Moderator

Gör en skriftlig begäran till registrator på myndigheten om att du vill ha ut arbetsgivarens och HR:s anteckningar. Använd de argument och rättsfall som jag har gett dig och kräv att få ett överklagbart beslut för det fall att myndigheten inte vill lämna ut de begärda anteckningarna.

Sanna

Hej Anna
    Jag fick ut minnesanteckningar från Hr och Länshälsan
    Inget från mitt fack,deras är hemliga.Min chef(som var mitt stora problem) satt som representant för arbetsgivaren.Hon har inga
    anteckningar att lämna ut.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
Svar till: Rehabmöten
Din information: