Native advertising

2017-05-22 | tillit

TU-medier i Sverige har antagit regler om annonsmärkning. Enligt TU:s styrelse ska användarna aldrig behöva tvivla på vad som är finansierat av någon utomstående och vad som är redaktionellt material.  Enligt TU ska mottagaren även vid en hastig anblick kunna åtskilja det innehåll som är reklamfinansierat från det redaktionella innehållet – också när det inte är utformat som ett traditionellt reklambudskap.
– Vi ska inte lura läsaren, skriver TU:s styrelse och fortsätter, och det finns inga mellanlägen – antingen är det marknadsföring eller så är det inte. Och marknadsföringslagen är här mycket tydlig:

Tidningsutgivarnas regler om native advertising

Dela gärna inlägget!

Observera att artikeln ej är uppdaterad efter publiceringsdatum

Fler artiklar i samma kategori:

Integritetspolicy - allmän

Utgivarna.se använder sig av cookies så att vi kan ge dig den bästa upplevelsen av att besöka vår webbplats. Informationen från cookies sparas i din webbläsare och gör så att vi lättare kan identifiera dig när du besöker vår webbplats igen. Vi samlar även information för att se vilka texter och artiklar som är populärast. För att läsa vår kompletta integritetspolicy tryck här!