Svar till: Repressalier

Start Forum Öppenhetsforum Repressalier Svar till: Repressalier

B
Gäst

Hej, J!

Min artikel kom ut idag och nästa artikel kommer ut nästa fredag. För min del är jag beredd att ta de konsekvenser som mitt agerande skulle kunna innebära, jag är alltså inte rädd för att förlora jobbet då jag har tre + studier. Mitt råd till dig är att du måste ta ställning till din situation och vad du är beredd att “offra” för din sak.

Det som hände mig var att jag blev förflyttad mot min vilja från en arbetsplats till en annan. Jag har mått dåligt och är idag sjukskriven denna månad ut.

Vad gäller att kontakta media kan du välja att vara anonym. Media brukar vilja att man träder fram med namn och bild men det är ju ditt beslut att fatta.

Du skrev att du inte kan gå in på vad det är för typ av dokument som du begärt ut och vill offentliggöra. Vill bara upplysa dig om (som du säkert redan vet) att du inte får offentliggöra sekretessbelagda uppgifter eller andra uppgifter som kan skada liv och säkerhet (minns inte ordagrant vad som står i lagen).

Hoppas det går bra för dig och hoppas du får det resultat du önskar! Hör av dig igen och berätta hur det går/har gått.