Antal "sidor" är?

Start Forum Öppenhetsforum Antal "sidor" är?

Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av  D 18 timmar, 33 minuter sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Fredrik

Hej!

Nu vet jag inte hur aktivt detta forum är men jag har hamnat lite i en knepig sits. Jag har sökt jobb på en myndighet och de berättade i denna gång att jag inte gått vidare, då jag vet att myndigheten i fråga tidigare har agerat märkligt vid tillsättningar har jag begärt ut min rivals CV och personliga brev för att kunna göra en egen bedömning och ev. överklagan om beslutet om tjänsten blir tillsatt.

Det är två frågor i detta:

1) Jag är direkt involverad i detta då det berör mig personligen. Gäller lagen om avgift då också? Detta då det är handlingar som behövs för att kunna göra den bedömningen.

2) Myndigheten hävdar att de går efter antalet sidnummer och inte ark, det vill säga att redan efter 5 dubbelsidiga utskrifter anser de att de har möjlighet att kräva att avgiften. Detta känns lite tveksamt så jag undrar om det finns någon vägledning i detta?

D

Hej. Ja avgift kan tas ut ändå för kopior och ”avskrifter”
    Man har alltid rätt att personligen gå dit och se handlingarna gratis. Du kan ju tillexempel bege dig dit och tex fota av dem?

Även vad gäller dubbelsidigaste är det standard att man tar ut avgift per kopierad sida, inte per papper.

/
    D arbetar på myndighet

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Antal "sidor" är?
Din information: