Betalning av offentliga handlingar

Start Forum Öppenhetsforum Betalning av offentliga handlingar

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11581
    Anonym
    Gäst

    Jag begärde ett antal mail från tre olika personer inom myndigheten. Jag kunde enligt dom inte få dom skickade digitalt. Då jag fått det beskedet slutade jag svara på mail då jag inte kunde få dessa uppgifter digitalt.

    Nu har de flera månader senare skickat papperskopior på detta utan att jag har begärt det. Dessutom har de letat upp min adress då jag skickade från ett privat mail där mitt efternamn fanns. Jag har alltså inte givit ut detta.

    Jag har nu fått en faktura på flera tusen kronor, hur går jag vidare med det här?

    #11985
    Per Hagström
    Moderator

    Vad skrev myndigheten i mejlen som du inte svarade på?

    #12616
    Anonym
    Gäst

    De skrev att papprena fanns utskrivna samt att om jag inte svarade på några veckor skulle de skicka allt till mig. Då det är en privat mail adress utan krav på när den ska kollas så förstår jag inte hur en negativ feedback kan ens vara aktuell.

    #12813
    Per Hagström
    Moderator

    Är det en statlig myndighet eller en kommun/landsting/kommunalt bolag du har begärt ut mejl från?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Forumet ”Öppenhetsforum” är stängt för nya ämnen och svar.