- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 7 månader sedan av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
- Forumet ”Öppenhetsforum” är stängt för nya ämnen och svar.
Start › Forum › Öppenhetsforum › Betalning av offentliga handlingar
Etiketter: avgift, avgiftsförordningen
Jag begärde ett antal mail från tre olika personer inom myndigheten. Jag kunde enligt dom inte få dom skickade digitalt. Då jag fått det beskedet slutade jag svara på mail då jag inte kunde få dessa uppgifter digitalt.
Nu har de flera månader senare skickat papperskopior på detta utan att jag har begärt det. Dessutom har de letat upp min adress då jag skickade från ett privat mail där mitt efternamn fanns. Jag har alltså inte givit ut detta.
Jag har nu fått en faktura på flera tusen kronor, hur går jag vidare med det här?
Vad skrev myndigheten i mejlen som du inte svarade på?
De skrev att papprena fanns utskrivna samt att om jag inte svarade på några veckor skulle de skicka allt till mig. Då det är en privat mail adress utan krav på när den ska kollas så förstår jag inte hur en negativ feedback kan ens vara aktuell.
Är det en statlig myndighet eller en kommun/landsting/kommunalt bolag du har begärt ut mejl från?