De vill ha min adress

Start Forum Öppenhetsforum De vill ha min adress

• Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 3 år sedan av Anonym.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    anonym
    Gäst

Hej,
    Jag har begärt ut allmänna handlingar av ett kommunalt bostadsbolag och har då skaffat en anonym e-postadress. Jag vill ännu inte berätta vem jag är då jag överväger polisanmälan i ärendet.
    I deras första svar skriver man att: Ge mig din namn och adress så skickar jag dig handlingarna då det är ett antal dokument.
    Jag svarar då att det räcker med endast två dokument och dessa två filer kan inte vara så stora.
    Bolaget svarar då att man endast har möjlighet att skicka med post och vill veta vart informationen ska skickas.

Vad gör jag nu?

Per Hagström
    Moderator

Kan du använda dig av ett ombud som tar emot handlingarna för din räkning? Då kan den personen antingen hämta ut handlingarna på plats hos myndigheten eller få dem skickade till sin hemadress.

Anonym
    Gäst

Tack för bra tips. Jag ska försök hitta någon att skicka till som inte går att koppla till mig, vilket just nu känns viktigt då jag är skuld till att bolaget redan nu är föremål för tillsyn.

Jag funderade på om det inte gick att JO-anmäla eller kanske uttala detta som hot, men en sådan innebär ju att man inte längre kan vara anonym.

Det är irriterande att man absolut tycks vilja efterforska vem jag är, man har ju lyckat skicka filer via e-post till mig i andra okänsligare ärenden.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Forumet ”Öppenhetsforum” är stängt för nya ämnen och svar.