Får avslag för utsökning

Start Forum Öppenhetsforum Får avslag för utsökning

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Jay 1 månad, 1 vecka sedan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Jay

Hej,

Jag har nyligen begärt ut allmänna handlingar på studenter som går på Linneunviersitetet. Till exempel namn och postadress.
    Detta gäller en del program, jag har även begärt att få ut specifika terminer på varje program jag har beställt.

Som svar får jag:
    Hej!
    Linnéuniversitetet har mottagit din förfrågan. Vid en bedömning av utsökningen kan vi inte se att de potentiella handlingar du efterfrågar är möjliga att ta fram med rutinbetonade åtgärder, varpå vi inte kan ta expediera din förfrågan.

När jag ber dem att utveckla sitt svar skickar dem:
    ”De handlingar du efterfrågar är inga existerande handlingar vid myndigheten, utan handlingar som måste skapas. Omfattningen av beställningen är av den karaktären att vi inte kan verkställa den med rutinbetonade åtgärder. Linnéuniversitetet kan därmed inte tillmötesgå din beställning.”

Är inte detta konstigt? De har ju definitivt program och terminer på de studenter som går på deras egna universitet? HUr är det möjligt att är detta är handlingar som ”inte existerar vid myndigheten” och kan inte expedieras?

Per Hagström
    Moderator

Har du begärt ut namn och postadress på alla studenter som läser på ett visst program alternativt en viss termin på ett visst program? Eller vad är det du har gjort?

Jay

Hej,

ja jag har begärt ut vissa program, runt 20 st program. Jag har bett om att få ut termin 2 till och med sista termin på programmen. Vanlig information som namn, postadress osv har jag begärt.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Får avslag för utsökning
Din information: