Kräva uppgifter från privata bolag?

Start Forum Öppenhetsforum Kräva uppgifter från privata bolag?

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Per Hagström 5 månader, 3 veckor sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Öz

Hej!

Min fru blev idag av med 3st ringar (inkl. förlovningsring) då hon bytte blöja på vår bebis i skötrummet på ett köpcentrum i Stockholm. Hon hade lagt dem på skötbordet medan hon bytte blöja och glömde dem sedan där. Direkt efter henne gick en städerska in i skötrummet för att städa (hon stod och vänta när min fru gick ut). Min fru sprang tillbaka så fort hon märkte att hon glömt ringarna men de var då borta, vakterna på centrumet pratade med städerskan som förnekade att hon sett dem (vilket är omöjligt).

Det jag undrar är om man har rätt att kräva personuppgifter från städföretaget på vilka som arbetade det passet (vi vet städerskans förnamn redan)? Jag är medveten om att denna fråga inte är direkt kopplad till offentlig förvaltning och myndigheter men tänkte att jag säkerligen kan få svar på frågan här ändå.

Stort tack på förhand.

Per Hagström
    Moderator

Nej inte med stöd av offentlighetsprincipen och det är bara den jag informerar om här tyvärr.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Kräva uppgifter från privata bolag?
Din information: