Tjänstemannen blåljuger

Start Forum Öppenhetsforum Tjänstemannen blåljuger

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Anonym
    Gäst

Hej,
    Jag har begärt ut handlingar som ska finnas hos kommunen. Det visar sig att handlingarna som skall finnas ej har begärts in av kommunen. Man är granskningsmyndighet hos sitt eget bolag. När jag överbevisat myndigheten att man slarvat så blåljuger man på alla frågor jag ställer. Tex att man inlett ett tillsynsärende och när jag en månad senare kollar upp detta så var detta inte sant och inget sådant var ej inlett. Eller man har begärt ut ett dokument där man visar att det står att Max sju är tillåtena, vilket man stryker under men tjänstemannen säger att han läser 15 och vägrar att verifiera.

Man kan bli galen för mindre, vad gör man.

Anonym igen
    Gäst

Jag begärde att få se hela mailkonversationen i ärendet då jag upplever för många osanna svar och man har precis påbörjat hos en ny avdelning.

Man vill ju veta vilka fler som får del av mailen är av intresse och vad som skrivs mellan tjänstemännen i ärendet. Ärendet är inte heller sökbart i diariet vilket känns minst sagt skumt.

Nu skickade man över mailkonversationen till mig inklippt i ett Word dokument.
    Och skriver “Jag klistrade in den dialog som jag har läst mellan er och bygglovsenheten samt med vår stab. Det övriga är bara tidigare e-postmeddelande och ett e-postmeddelande till Byggherren (deras bostadsbolag)…..”

Brukar man göra så, i ett Word kan man väl ha tagit bort vad man vill, varför inte bara vb mailen?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Forumet ”Öppenhetsforum” är stängt för nya ämnen och svar.