Uteblivet avslagsbeslut

Start Forum Öppenhetsforum Uteblivet avslagsbeslut

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Roger Hedlund
    Gäst

Hej
    Jag har begärt ut innehållsförteckning på mappar för ett antal politiker och tjänstemän både från staden och ett kommunalt bolag. Från staden fick jag ett överklagbart avslagsbeslut som jag överklagade till kammarrätten och fick rätt så långt som att det återstod för kommunen att besluta om handlingarna kunde anses upprättade. Jag fick ånyo ett avslagsbeslut då kommunen inte ansåg registren vara upprättade vilket nu ligger överklagat hos kammarrätten. Från det kommunala bolaget fick jag dock ut registren över filinnehållet i datorerna. Jag gick igenom dessa och begärde ut de dokument som såg intressanta ut. Nu tog det stopp och jag fick inte ut några handlingar. När jag bad om ett överklagbart avslagsbeslut så fick jag ett avslagsbeslut på registerfilerna (som jag ju redan fått). Jag kan ju inte överklaga på detta beslut då det inte rör de filer jag vill ha ut. Jag har gjort ett antal påstötningar och påpekat att jag inte fått ett avslagsbeslut som rör de handlingar som jag begärt.

Min undran är nu hur jag kan gå vidare då jag inte får ett överklagbart avslagsbeslut. Är det JO eller polisanmälan eller finns det någon annan väg.

Med vänlig hälsning
    Roger Hedlund

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Forumet ”Öppenhetsforum” är stängt för nya ämnen och svar.