Utgivarna undersöker hot mot etermedier

Utgivarna kommer att tillsammans med TNS Sifo genomföra en omfattande undersökning för att kartlägga hoten mot journalister inom radio och tv. Det är en utveckling av den rapport om hot mot journalister och tidningshus som organisationen nyligen presenterade. Rapporten visade att två av fem svarande tidningshus utsatts för hot sedan den 1 januari 2013. Resultatet från den nya undersökningen kommer att presenteras under politikerveckan i Almedalen. Läs mer >>

Nya vice ordföranden för Utgivarna

Vid Utgivarnas senaste styrelsemöte utsågs Thomas Mattsson, chefredaktör Expressen, och Unn Edberg, publisher Finansliv, till vice ordföranden för Utgivarna. Båda ingår sedan tidigare i Utgivarnas styrelse.

Debattsvep från vecka 19 och 20

Vad har mediedebatten handlat om vecka 19 och 20? Vem har tyckt till i vilken fråga? I debattsvepet har vi samlat några länkar till en del av den senaste veckans debattinlägg. Läs mer >>

Medlemmar i Utgivarna är Sveriges Television, Sveriges Radio, Utbildningsradion, Sveriges Tidskrifter, Tidningsutgivarna och TV4-gruppen.

Vid frågor kontakta gärna:

Jeanette Gustafsdotter, vd, Utgivarna, mobil 070-624 45 56 alternativt via e-post: jeanette.gustafsdotter(a)utgivarna.se

Fyra av tio mediehus utsatta för hot
Nyheter från Utgivarna den 13 juni 2014