(2015-02-26) Utgivarna deltar i två programpunkter och med en prisutdelning på mediedagarna Meg15 i Göteborg den 5-6 mars.

Årets utgivare prisas på Meg15

(2015-02-26) Utgivarna deltar i två programpunkter och med en prisutdelning på mediedagarna Meg15 i Göteborg den 5-6 mars.

Nytt pris till årets utgivare

Utgivarna delar i år ut det nya Mommapriset för första gången. Priset går till ansvarig utgivare inom analog och digital press, radio och tv. Och det premierar utgivare som utvecklat Sveriges unika system med ansvarig utgivare på ett konstruktivt sätt. Prisutdelningen äger rum på galan Årets Dagstidning den 5 mars. Läs mer >>

Redaktionellt material i en molnbaserad och datadriven värld

Rian Liebenberg, teknik- och utvecklingsdirektör på Schibsted Media Group, berättar hur molntjänster, mobilen och data förändrar den redaktionella branschen. Moderator: Eva Hamilton. Seminariet hålls på engelska. Läs mer >>

Tid: 6 mars 2015 09:00 – 09:45

Plats: K1, Svenska Mässan, Göteborg

Ledarskap när hela mediehavet stormar

Jan Scherman, tidigare vd TV4 och nu affärsområdeschef för Aftonbladet TV, skrev boken ”Räkna med känslorna” om sina erfarenheter som chef. Eva Swartz Grimaldi, tidigare Natur & Kultur, TV4 och numera styrelseordförande i Norstedts förlagsgrupp, har satsat på mentorskap därför att hon tillhör den första generation där kvinnor på allvar har blivit chefer.

Är teknokrati och kontrollbehov något som förstör arbetsglädjen och kreativiteten hos medarbetare? Har man som chef tid att låta beslut mogna, eller kan man skapa sig den tiden? Om chefskapets plikter och möjligheter i en tid av stora omvandlingar. Samtalsledare: Jeanette Gustafsdotter, vd Utgivarna. Läs mer >>

Tid: 6 mars 2015 12:00 – 12:45

Plats: K1, Svenska Mässan, Göteborg

Rapport: Hot mot mediehus och medarbetare