Sveriges Tidskrifter har antagit rekommendationer för märkning av annonser som är förvillande lika redaktionella texter, så kallad native advertising. I riktlinjerna anges bland annat att läsarna aldrig ska behöva tvivla på vad som är vad.
Från Utgivarna
- PRESSFRIHETEN INTE GIVEN 2022-05-03
- EU-KLART OM DSA – MEN OTILLRÄCKLIGT 2022-04-25
- TVÅ NYA DOMAR EFTER HOT MOT JOURNALISTER 2022-04-15
Öppenhet
Offentlighetsprincipen handlar om att ge allmänheten insyn i offentliga verksamheter. VI har samlat nära 800 frågor och svar om hur principen fungerar och hur du kan använda den.
Klicka här för att komma till arkivet.
Du kan även söka information på Allmän Handling Klicka här för att komma dit.
Du kan även söka information på Allmän Handling Klicka här för att komma dit.
Sök i forum
Ur medieflödet
-
Chefredaktören om kritiken mot skogsjournalistiken: ”Känner inte igen att någon säger åt oss vad vi ska skriva”
Källa: Journalisten Publicerat: 1 hour ago
-
Johan först ut i SVTs pilotprojekt i Australien: ”Det ska bli fantastiskt härligt!”
Källa: Journalisten Publicerat: 1 day ago
-
Kritik mot Kommunstyrelsen i Sotenäs kommun för att en tjänstemans kontakter med en tidningsredaktion stred mot kravet på saklighet i 1 kap. 9 § regeringsformen
Källa: JO Publicerat: 21 days ago
-
Allvarlig kritik mot Riksarkivet för att inte ha följt en kammarrätts avgöranden i återförvisade ärenden om handlingsutlämnande
Källa: JO Publicerat: 1 month ago