Digitala kanaler drar ifrån

2013-09-11 | VD's ord

Ny medierapport från Myndigheten för radio och tv

(2013-09-11) I Sverige lägger vi lite mindre tid på medier i dag än vad vi gjorde tidigare. Den kanske lite oväntade slutsatsen presenterar Myndigheten för radio och tv i sin årliga rapport Medieutveckling 2013.

I sin presentation av rapporten pekar myndigheten på att vi i gemen håller på att förändra vårt mediebeteende. Vi lägger till exempel allt mer tid på nätet och mindre på de traditionella medierna, som tidningar, tv och radio. Sammantaget så lägger vi mest tid på internet följt av tv och radio.

Rapportens fokus ligger på radio- och tv-branschernas utveckling samt mediekonsumtionen. I det senare fallet är grundmaterialet till stora delarhämtat från Nordicoms Mediebarometer.

Du hittar rapporten här i pdf.

//TL

Dela gärna inlägget!

Observera att artikeln ej är uppdaterad efter publiceringsdatum

Fler artiklar i samma kategori:

Integritetspolicy - allmän

Utgivarna.se använder sig av cookies så att vi kan ge dig den bästa upplevelsen av att besöka vår webbplats. Informationen från cookies sparas i din webbläsare och gör så att vi lättare kan identifiera dig när du besöker vår webbplats igen. Vi samlar även information för att se vilka texter och artiklar som är populärast. För att läsa vår kompletta integritetspolicy tryck här!